Menu
0 Comments

Toyota Hybridi rentimisel peaksid teadma…


Et tegemist pole nn “pistikhübriidiga”, mida kuskilt pistikust saab laadida ja siis muretult kulgeda kuni aku seda võimaldab.
Eestis müüakse hybride, millel on kaks mootorit. Põhimootoriks on 1.6 L sisepõlemismootor (bensiin) ja lisaks elektrimootor.

Kuidas käib Toyota hybridide laadimine? 

Sõites Toyota Hybridautoga, käib aku laadimine läbi pidurdusenergia salvestamise. See tähendab seda, et iga kord kui vajutate pidurile, salvestab masin pidurdusest tekkiva enrgia oma akusse.

Kuidas ma tean, kas sõidan bensiini või elektriga?

Kõige lihtsam viis on vaadata sõiduki displeid (armatuuril või keskkonsoolis), mis enamikel Toyota Hybrididel kuvab, kas hetkel kasutate elektrit või bensiini. Kui teil on hybridiga rohkem sõidukogemust, hakkate ajajooksul juba ise tunnetama, millal bensiinimootor tööle hakkab. Autot käivitades on huvitav veel see, et iseloomulik sisepõlemismootoriheli puudub. Kergelt võib kuulda Toyotatele iseloomuliku vilinalaadset heli. Auto käivitamisel ja esmasel liikumahakkamisel kasutakse vaid elektrimootorit.

Mida saan ise selleks teha, et sõitmisel kasutada vähem bensiini?

Kindlasti on ökonoomse sõidu aluseks rahulik ja sujuv sõidustiil. Võimalikult rahulik kiirendamine ja pidurdamine on põhiline kütusekokkuhoiu alus. Rutaka ja rapsiva sõidustiiliga suurt kütusekokkuhoidu ei saavuta.
Linnasõiduks ja ummikute jaoks on Toyota Hybridide käigukastil reziim: B. Reziimist D erineb see sellepoolest, et kui jala gaasilt maha lasete, hakkab automaatselt masin hoogu maha võtma (laeb hybridi akut). Ehk siis toimub laadimine ilma piduripedaali puudutamata. Hea reziim, võtmaks ummikutest maksimumi. Tähele tasuks panna veel seda, et turvakaalutlustel B reziimis auto püsikiirus ei tööta.

Kas saan ka ise otsustada, kas sõidan elektri või bensiiniga?

Jah saab. Kuigi masina elektroonika on tehtud nii, et masin vastavalt teeoludele, kiirusele ja muudele faktoritele ise otsustab, kumba mootorit on otstarbekam kasutada, saab seda teha täis aku korral ka juht ise.
Puhtalt elektriga sõitmiseks on Toyotal reziim EV, mis võimaldab masinal sõita vaid elektri jõul. Juhul kui sõidate selles reziimis, kuid masina võimsusest jääb vajaka, sekkub elektroonika ja vajadusel käivitakse lisaks ka sisepõlemismootor. Rahulikult sõites saab kuni 35-40 km/h puhtalt akude pealt sõita.

Hybriidi kütusekulu

Eks see sõltub eelkõige juhist endast ja ka konkreetsest automudelist, kuid pisut üldistades võib väita, et enamiku Hybridide küyusekulu  jääb vahemiku 3.5 – 4.5 L /100 km kohta.

Kui sooviksid ka ise proovida kuidas on hübriidautoga sõita, siis saad masina meilt rentida ja järgi proovida.

Toyota Prius Hybrid (must)
Toyota Prius Hybrid (valge)
Toyota Auris ST Hybrid (beez)

Kui teil on küsimusi millele siit vastust ei saanud või soovite saada täiendavat lisainfot, siis helistage meile:

+372 8282 0000
Pelgulinna Autorent

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *